Over
Investeer je tijd in het maken van geweldige video's? Wil je weten of mensen ze leuk vinden of niet? Met Kaltura's My Content-analyse kun je eenvoudig de statistieken bekijken van alle video's die je hebt gemaakt.
Met het My Content Analytics-dashboard kun je ontdekken hoe je gebruikers omgaan met een specifieke video, zodat je je content kunt volgen en optimaliseren. Het dashboard kan worden gebruikt om de betrokkenheid in verschillende periodes te onderzoeken en verschillende periodes met elkaar te vergelijken. Je kunt ook filteren op basis van verschillende parameters.
My Content Analytics richt zich uitsluitend op de content die je zelf bezit, waardoor een gepersonaliseerde en relevante gebruikerservaring wordt gegarandeerd.
Inhoud
Toegang tot Mijn inhoudsanalyse
- Selecteer Mijn inhoudsanalyse in het gebruikersmenu.

De pagina Mijn inhoudanalyse wordt weergegeven.
Betrokkenheidsdashboard
Het bovenste paneel van het Engagement-dashboard biedt een overzicht met hoogtepunten, topvideo's en inzichten.
Hoogtepunten
Geeft een momentopname weer van de belangrijke statistieken voor de geselecteerde periode. Voor elke gebruiker zie je:
- Spelerimpressies - Hoe vaak de video op de pagina is geladen, ongeacht of de gebruiker op Afspelen heeft geklikt of niet.
- Aantal keer afgespeeld - Aantal keren dat op de knop Afspelen is gedrukt.
- Unieke kijkers - Aantal unieke gebruikers dat tijdens de periode actief heeft gekeken. Let op: weergaven van de speler worden niet meegeteld als kijkactie.
- Aantal bekeken minuten (VOD) - Aantal minuten dat door alle kijkers is afgespeeld.

Je kunt ook filteren op specifieke statistieken met behulp van het filterveld rechtsboven.
Topvideo's
De populairste video's worden geselecteerd op basis van een uniek algoritme dat rekening houdt met parameters zoals het aantal weergaven, unieke kijkers en gemiddelde kijktijd, en deze vergelijkt met andere video's in het account.

Door op Details bekijken te klikken in het gedeelte Topvideo's kun je een uitgebreide analyse bekijken van alle bekeken content.
Inzichten
Geeft een overzicht van de belangrijke statistieken voor die dag. Voor elke gebruiker zie je:
- Vertoningen - Hoe vaak de video op de pagina is geladen, ongeacht of de gebruiker op afspelen heeft geklikt of niet.
- Afspeelbeurten - Een afspeelbeurt wordt geteld wanneer een gebruiker op de afspeelknop klikt om een video te bekijken. Als de speler is ingesteld op automatisch afspelen, wordt een afspeelbeurt geteld wanneer de speler begint met het afspelen van de video.
- Unieke kijkers - Aantal unieke gebruikers dat tijdens de periode actief heeft gekeken. Let op: weergaven van de speler worden niet meegeteld als kijkactie.
- Bekeken minuten (VOD) - Totaal aantal minuten dat door de kijkers is afgespeeld, op basis van kwartielmijlpalen. Voorbeeld: als een gebruiker 4 minuten van een video van 10 minuten heeft bekeken, wordt dit berekend als 2,5 minuten (25% mijlpaal).

Details
Klik op Details bekijken in het paneel Hoogtepunten of Topvideo's om naar het scherm onder het dashboard te gaan waar de engagementactiviteit wordt weergegeven.
Voor elke vermelding zie je:
- Spelerindrukken - Een spelerindruk wordt geteld telkens wanneer de speler op de pagina wordt geladen.
- Afspeelbeurten - Een afspeelbeurt wordt geteld wanneer een gebruiker op de afspeelknop klikt om een video te bekijken. Als de speler is ingesteld op automatisch afspelen, wordt een afspeelbeurt geteld wanneer de speler begint met het afspelen van de video.
- Unieke kijkers - Aantal unieke gebruikers dat tijdens de periode actief heeft gekeken. Let op: spelerindrukken worden niet meegeteld als kijkactie.
- Bekeken minuten - Totaal aantal minuten dat door de kijkers is afgespeeld, op basis van kwartielmijlpalen. Voorbeeld: als een gebruiker 4 minuten van een video van 10 minuten heeft bekeken, wordt dit berekend als 2,5 minuten (25% mijlpaal).
- Gem. uitvalpercentage (VOD) - Het gemiddelde percentage van het uitvalkwartiel (laatste bekeken kwartiel) voor alle afspeelbeurten. Voorbeeld: als een gebruiker de eerste keer 20% van de video heeft bekeken en de tweede keer 80% van de video, is de berekening: (0+75)/2 afspeelbeurten = 37,5% gem. uitvalpercentage. 20% wordt berekend als 0, aangezien de gebruiker de mijlpaal van 25% niet heeft bereikt, en 80% wordt berekend als 75%, aangezien de gebruiker de mijlpaal van het derde kwartiel heeft gepasseerd.
Je kunt de gegevens voor elke statistiek bekijken op dagelijkse of maandelijkse basis.

Beweeg de muis over een willekeurig punt in de grafiek om de gedetailleerde gegevens te bekijken (zoals hieronder weergegeven).
Om de periode te wijzigen of de gegevens te filteren, gebruik je de datumkiezer en het filterpaneel bovenaan het dashboard.
Je kunt ook gegevens uit verschillende periodes vergelijken.
Klik op Details weergeven om het scherm uit te vouwen:
Data
Je kunt de gegevens voor elke statistiek bekijken op dagelijkse of maandelijkse basis. Beweeg je muis over een punt in de grafiek om de gedetailleerde gegevens te zien. Je kunt ook vergelijken met een andere statistiek door een andere statistiek te selecteren in de vervolgkeuzelijst.
Om de periode te wijzigen of de gegevens te filteren, gebruik je de datumkiezer en het filterpaneel bovenaan het dashboard. Je kunt ook gegevens uit verschillende periodes vergelijken.
Gebruikers
Selecteer Gebruikers in het vervolgkeuzemenu. Er wordt een lijst met gebruikers en hun statistieken weergegeven.
Items
Selecteer Items om de analyse van de items te bekijken. Zoek naar specifieke items met behulp van de filteroptie.
Als je op een item klikt, wordt het dashboard met itemanalyses geopend. Hier kun je zien hoe je gebruikers omgaan met een specifiek item, waar ze het hebben bekeken en met welke apparaten, zodat je je content kunt volgen en optimaliseren. Zie ons artikel over media-analyses voor meer informatie.
Context afspelen
Afspeelcontext verwijst naar de plaats waar een item is bekeken, bijvoorbeeld via een specifiek kanaal of een specifieke categorie. Media kunnen echter ook vanaf verschillende locaties worden bekeken, zoals gedeelde links of insluitcodes. In dergelijke gevallen wordt de afspeelcontext als ‘onbekend’ aangemerkt, omdat het item niet binnen de context van het kanaal of de categorie is bekeken.
Je kunt specifieke items zoeken met behulp van de filterfunctie. Je kunt met de muis over de naam van het item gaan om details over de categorie, eigenaar en ID te zien.
Topvideo's
De volgende informatie wordt voor elk item weergegeven:
- Aantal keer afgespeeld - Aantal keren dat op de afspeelknop is gedrukt.
- Unieke kijkers - Aantal unieke gebruikers dat tijdens de periode actief heeft gekeken. Let op: Player Impressions worden niet meegeteld als kijkactie.
- Gemiddelde voltooiingspercentage (VOD) - Gemiddeld voltooiingspercentage voor alle afspeelbeurten.
- Score - De score wordt berekend op basis van alle drie de parameters: afspeelbeurten, unieke kijkers en gemiddeld voltooiingspercentage.
De details worden weergegeven van hoog naar laag. Je kunt de volgorde omdraaien door op de pijl te klikken.
Houd er rekening mee dat verwijderde video's nog steeds worden weergegeven in Analytics, maar zonder miniatuurafbeeldingen.
Als je op Details bekijken klikt, ga je naar de lijst met populairste video's, waar je kunt zien dat de video een verwijderd item is.
Betrokkenheidstrechter
De engagementtrechter toont het traject van de kijker, vanaf het moment van ontdekking tot het bekijken van de volledige video. De volgende statistieken worden in de trechter weergegeven:
- Spelerimpressies - Een spelerimpressie wordt geteld telkens wanneer de speler op de pagina wordt geladen.
- Weergaven - Een weergave wordt geteld wanneer een gebruiker op de afspeelknop klikt om een video te bekijken. Als de speler is ingesteld op automatisch afspelen, wordt een weergave geteld wanneer de speler begint met het afspelen van de video.
- Weergaven die hebben geleid tot <x%> procent volledige weergave (VOD) - Dit kan door de gebruiker worden geselecteerd.
Topdomeinen
De topdomeinen worden gerangschikt op basis van het hoogste aantal afspeelbeurten in het geselecteerde tijdsbestek. Voor elk domein zijn de volgende statistieken beschikbaar:
- Spelerimpressies - Een spelerimpressie wordt geteld telkens wanneer de speler op de pagina wordt geladen.
- Spel-indruk Ratio - Aantal afspeelbeurten gedeeld door het aantal impressies.
- Afgespeeld - Een afspeelbeurt wordt geteld wanneer een gebruiker op de afspeelknop klikt om een video te bekijken. Als de speler is ingesteld op automatisch afspelen, wordt een afspeelbeurt geteld wanneer de speler begint met het afspelen van de video.
- Weergaveverdeling - Aantal weergaven gedeeld door het totale aantal weergaven in het geselecteerde tijdsbestek.
- Bekeken minuten - Totaal aantal minuten dat door de kijkers is afgespeeld, op basis van kwartielmijlpalen. Voorbeeld: als een gebruiker 4 minuten van een video van 10 minuten heeft bekeken, wordt dit berekend als 2,5 minuten (25% mijlpaal).
- Gemiddelde voltooiingspercentage (VOD) - Gemiddeld voltooiingspercentage voor alle afspeelbeurten. Voorbeeld: als een gebruiker de eerste keer 20% van de video heeft bekeken en de tweede keer 80% van de video, wordt de berekening als volgt uitgevoerd: (20+80)/2 afspeelbeurten = 50% gemiddeld voltooiingspercentage.
Je kunt ook inzoomen op een specifiek domein om alle URL's onder dat domein en dezelfde statistieken in een meer gedetailleerde weergave te bekijken. Je kunt de gegevens voor elke statistiek in dagelijkse of maandelijkse granulariteit bekijken. Beweeg de muis over een willekeurig punt in de grafiek om de gedetailleerde gegevens te bekijken. Klik op de titel van de statistiek in de tabel om de tabel op basis van deze statistiek te sorteren.