Hoe bekijk ik een rubric die de docent gebruikt om een opdracht na te kijken?

Als een docent een Assignment beoordeelt aan de hand van een rubric en deze in Brightspace heeft gekoppeld aan de Assignment, dan kun je deze rubric bekijken. Dit kun je doen voordat je de opdracht maakt en inlevert, zodat je weet aan welke beoordelingscriteria je Assignment moet voldoen. Nadat de docent jouw Assignment heeft beoordeeld, kun je ook zien welke score je hebt behaald op basis van de criteria in de rubric.

Rubric bekijken voor inleveren Assignment

• Navigeer naar Course Tools in de navigatiebar van je cursus.
  • Klik op Assignments. Je landt op de Assignments homepage.
  • Klik op de Assignment waarvan je de rubric wilt zien.
  • Klik op Show Rubrics.

Je ziet nu de rubric met de beoordelingscriteria waarop de docent jouw Assignment beoordeelt.

Het is mogelijk dat de docent geen rubric heeft gekoppeld aan de assignment of er voor heeft gekozen om de rubric niet zichtbaar te maken voor studenten. In dat geval zal het kopje Show Rubrics niet zichtbaar zijn.

Rubric bekijken na beoordeling Assignment

• Navigeer naar Course Tools in de navigatiebar van je cursus.
  • Klik op Assignments.

Als er een Assignment is nagekeken, zie je onder Score je behaalde score. Onder Evaluation Status zie je of de docent feedback heeft gegeven.

• Klik op Unread om de rubric met feedback te bekijken.

Het is mogelijk dat de docent geen rubric heeft gekoppeld aan de assignment of er voor heeft gekozen om de rubric niet zichtbaar te maken voor studenten. In dat geval zal er geen Rubric zichtbaar zijn.

Onder Submission Feedback zie je de feedback van de docent. Daaronder zie je de gehele rubric. Per criterium zie je in het blauw welke score jij hebt behaald.

1. Onderaan de rubric staat je totale score.
  2. Onder Feedback Date staat wanneer de docent de feedback op jouw Assignment heeft toegevoegd.
  3. Wanneer de docent een geluidsfragment heeft opgenomen in de feedback, vind je deze onder Attached Files
  4. Onder Submission(s) zie je jouw ingeleverde opdracht. Als de docent ook in-tekst feedback heeft toegevoegd, kun je dit zien door te klikken op View Inline Feedback.
  5. Klik op Done om terug te keren naar de Assignments homepage.
Vorige Artikel Hoe zie ik wie er in de cursus zitten?
Volgende Artikel Hoe werken Assignments?