De docent kan in een Brightspacecursus een plek creëren om in groepen samen te werken en bestanden met elkaar te delen.
- Op basis van groepen kan een docent een Group Locker bechikbaar stellen. Een locker is een groepsgebonden digitale opslagplaats van 1 GB (vergelijkbaar met Dropbox) waarin jij en je medestudenten verschillende soorten bestanden (documenten, afbeeldingen et cetera) kunnen uploaden en opslaan binnen Brightspace.
- De docent kan een Discussion aanmaken voor overleg, vragen en discussie.
Via Course Tools > Groups kun je in één oogopslag inzien of er Discussions of Lockers beschikbaar zijn voor jouw groep(en) in de cursus.
- Navigeer naar Course Tools in de navigatiebar van je cursus.
- Klik op Groups. Je landt op de groups homepage. Hier zie je een overzicht van alle groepen waar je bij ingedeeld bent (door de docent of via self-enrollment in Brightspace).
- In de kolom Discussions zie je of de docent een group discussion heeft aangemaakt voor jouw groep. Klik op de titel om de discussion te openen.
- In de kolom Locker zie je of de docent een group locker heeft aangemaakt voor jouw groep. Klik op Group Files om de locker te openen.
Meer informatie over Discussions lees je het artikel: Hoe werkt Discussions?
Locker
- Navigeer naar Course Tools > Groups en klik op Group Files.
- Klik op de tweede tab om de overzichtspagina van de Group Locker te openen.
- Klik op Upload Files om een bestand van je computer te uploaden.
- Klik op New File om in Brightspace een bestand te creëren. Geef het bestand een naam en voeg eventueel een beschrijving toe die getoond wordt in het overzicht van bestanden in de locker. Vervolgens kun je in het veld edit contents onder meer tekst, video's, afbeeldingen en links toevoegen.
- Maak gebruik van mappen om de inhoud van de locker te ordenen. Klik op New Folder om een nieuwe map aan te maken waarbinnen je bestanden kan uploaden.
- Op deze schaal kun je zien hoeveel opslagruimte er in gebruik is (max 1 GB).
- Klik op de naam van de map om deze te openen.