Hoe lever ik een opdracht in voor plagiaatcontrole?

In dit artikel lees je hoe je een opdracht (assignment) in kunt leveren voor plagiaatcontrole.

Als je meer wil weten over soorten assignments en hoe je deze in kunt leveren lees dan dit artikel.

Wat is Turnitin en waar moet ik rekening mee houden?

Saxion gebruikt Turnitin om in Brightspace de werkstukken van een student te controleren op overlap met andere bronnen, zoals websites en ingeleverde werken van andere studenten op Saxion of andere hogescholen en universiteiten in binnen- en buitenland.

De docent bepaalt of een werkstuk ook gecontroleerd moet worden op overlap met andere bronnen en werken. Als dat bij een assignment het geval is staat de plagiaatcontrole door Turnitin aangevinkt en zal er na inleveren een similarity report worden opgemaakt waarin je de mate van overlap met andere bronnen en werken kunt zien.

Een docent kan er ook voor kiezen om het similarity report verborgen te laten voor studenten.

Wanneer je voor het eerst een Turnitin assingment upload moet je eerst de Turnitin End-User License Agreement accepteren

Hoe lever ik een opdracht in voor plagiaatcontrole

1. Navigeer naar Toetsinformatie & Inleverpunten in de Course Content van je cursus.
  2. Klik op het gewenste assignment.
  1. Scroll naar beneden naar My Work en voeg daar het bestand toe dat je wil inleveren.
  2. Klik op Submit
  • Onder het assignment zie je je inlevering staan met de datum en het tijdstip waarop je hebt ingeleverd.

De docent beoordeelt eerst de overlappercentages en gaat zo nodig in gesprek met de student. Daarna beoordeelt de docent het product inhoudelijk.

Vorige Artikel Assignments - Problemen oplossen voor studenten
Volgende Artikel Hoe bekijk ik de beoordeling van een assignment?