Onderwijslogistiek Support

Assignments - Problemen oplossen voor studenten

Aangepast op

Dit artikel somt de meest voorkomende problemen en oplossingen die voorkomen bij Assignments. Klik hier voor algemene handleidingen over Assignments. 

Meer uitgebreide informatie over de oplossingen kun je hieronder vinden; klik op de links voor snelle navigatie. 

  1. De "submit" knop werkt niet 
  2. De link naar de Assignment is niet zichtbaar in de content van de cursus. 
  3. De volgende foutmelding verschijnt: "Oops, your file could not be uploaded" 

Refresh de assignment of open in een andere Browser

Als de submit knop niet werkt, probeer de pagina te refreshen: 

  • Met de refresh knop van de browser
  • Met Control + R bij Windows apparaten
  • Met Command + R bij Mac apparaten

Als dat niet werkt, probeer dan de opdracht opnieuw in te leveren via een andere browser. 

We raden de volgende browsers aan: Google Chrome en Firefox. 

Kijk of je de Assignment kan openen via Course Tools > Assignments

In het geval dat de Assignment niet geopend kan worden via de content van de cursus, kun je altijd de Assignment openen via Course Tools > Assignments. 

Als de Assignment ook niet zichtbaar is op deze pagina, kan het zijn dat de docent de assignment nog niet zichtbaar heeft gemaakt. Wanneer je hierover twijfelt, neem contact op met de docent van het vak. 

Verander de bestandsnaam

"Oops, your file could not be uploaded" 

Deze foutmelding kan op het scherm verschijnen wanneer je probeert een assignment in te leveren. 

De foutmelding verschijnt waarschijnlijk omdat een van de volgende speciale tekens in de naam van het ingeleverde bestand staan:

< (minder dan)

(meer dan)

(dubbele punt)

(puntkomma)

" (dubbele aanhalingstekens)

/ (voorwaartse schuine streep)

(achterwaartse schuine streep)

| (verticale streep)

? (vraagteken)

* (asterisk)

Brightspace accepteert geen bestanden met deze tekens in de bestandsnaam. Verwijder deze uit de bestandsnaam en probeer het opnieuw

Vorige Artikel Hoe kan ik een ingeleverde opdracht opnieuw uploaden?
Volgende Artikel Hoe lever ik een opdracht in voor plagiaatcontrole?
Meer hulp nodig? Mail je vragen over Brightspace naar [email protected] of bel naar 088-0191020, doorkiesnummer 1. Bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.