Secties aanmaken door School Support

Secties in een cursus aanzetten

De Brightspace contactpersoon van de academie heeft de mogelijkheid om Secties aan te zetten in een cursus met de rol van School Support. In de toekomst zal het aanmaken van secties automatisch verlopen middels een integratie met OSIRIS (de vervanger van BISON). Het is daarom nu al van belang om met unieke sectie codes te werken voor de klassen.

Met de rol van School Support  kan je Course Sections aanzetten door te klikken op Course Admin gevolgd door Course Offering Information. Scroll wat naar beneden en zet een vinkje bij "Course has sections".

Secties aanmaken

Ga naar Course Admin gevolgd door Sections en klik op Add Section. Het is vervolgens erg belangrijk dat de secties een unieke code krijgen waar tevens de cursuscode en het schooljaar aan toe worden gevoegd. Overeenkomend met de daadwerkelijke Cursuscode + klascodes + het schooljaar toegevoegd. Bv: WIS1_EIP1V.B-2324. Dit mag zowel bij de sectie naam als de sectie code ingevuld worden.

Handmatig studenten op secties inschrijven

Ga naar Course Admin gevolgd door Sections en klik op Enrol Users. Selecteer achter de studenten de gewenste secties en klik op Save.

Studenten middels bulk op secties inschrijven

Voor het inschrijven in bulk op cursussen en secties is Functioneel Beheer bezig met een aanvraagformulier om dit proces soepel te laten verlopen totdat de koppeling met OSIRIS er is. Dit aanvraagformulier kan dan ook ingevuld worden door de Brightspace contactpersonen zodra het beschikbaar is. Hierbij de link naar het aanvraagformulier.

Vorige Artikel Automatische course- en section enrollments voor SPS obv Xedule
Volgende Artikel Aanmaken landingspagina binnen opleidingspagina's