Wanneer krijgt een gebruiker een account in Brightspace en wanneer gaat deze weer dicht?

Studenten

Nadat een student zich heeft aangemeld voor een opleiding moet de student aan de inschrijfvoorwaarden voldoen om toegelaten te worden tot de opleiding. Zodra de student aan de inschrijfvoorwaarden heeft voldaan wordt de student als gebruiker toegevoegd in Brightspace. De student kan vanaf dat moment inloggen, maar is nog nergens aan gekoppeld in Brightspace (ook niet aan een opleidings course offering).

60 dagen voor de start van de studie (en mits aan de inschrijfvoorwaarden is voldaan, zie hierboven) wordt de student aan de opleidingspagina gekoppeld in Brightspace.

Als de student stopt met de studie, dan kan de student nog een maand lang inloggen in Brightspace. Na deze maand wordt de student inactief in Brightspace en kan niet meer inloggen.

(Externe) Medewerkers

Medewerkers worden 21 dagen voor de start van het dienstverband aangemaakt als inactieve gebruiker in Brightspace. Dit is mits de indiensttreding van de medewerker reeds administratief is verwerkt in het HR systeem. Als dit nog niet het geval is wordt de gebruiker pas aangemaakt zodra dit zo ver is.

Op de dag dat het dienstverband van de medewerker start wordt de gebruiker actief en kan deze inloggen in Brightspace.

Zodra een medewerker uit dienst gaat kan die direct niet meer inloggen in Brightspace.

Voor externe medewerkers is er afwijking ten opzichte van het bovenstaande. Externe medewerkers worden pas aangemaakt op de startdatum zoals opgegeven bij de aanvraag van het account (en dus niet 21 dagen van te voren). De gebruiker is dan direct actief en kan inloggen in Brightspace.

Vorige Artikel Aanmaken landingspagina binnen opleidingspagina's
Volgende Artikel Cursussen Aanvragen