Zelfinschrijving voor studenten via Discover

Om studenten de mogelijkheid te bieden om zichzelf in te schrijven kun je de cursus beschikbaar maken via Discover. Discover is een tool binnen Brightspace die het mogelijk maakt om cursussen beschikbaar te maken voor zelfinschrijving. In onderstaande afbeelding zie je een voorbeeld.

Verzoek indienen voor het toevoegen van een cursus aan Discover

De ELO (Elektronische Leeromgeving) contactpersoon van jouw academie heeft de mogelijkheid om Discover binnen een cursus aan te zetten. Hiervoor heeft  de contactpersoon onderstaande gegevens nodig.

1. De tekst: cursus(sen) toevoegen aan Discover
  2. De cursusnaam
  3. Het cursus-ID
  4. De gewenste rol die de student krijgt ná zelfinschrijving: Read Only of Student
  5. Bij de keuze voor Read Only als gewenste rol dient de ELO contactpersoon dit door te geven aan Functioneel Beheer. Geef bovenstaande info (2 t/m 4) dan door middels een melding in Topdesk.

Zorg ervoor dat je samen zorgvuldig nadenkt over welke rol je kiest voor jouw academie. Indien verschillende rollen worden gebruikt voor verschillende cursussen kan dit verwarrend zijn voor de student en leiden tot onoverzichtelijkheid. Zo kan de Read Only rol gebruikt worden om studenten te informeren over de cursusinhoud nog vóórdat de student daadwerkelijk wordt ingeschreven en wordt de rol Student gebruikt voor een daadwerkelijke deelneming aan de cursus. Voor meer informatie over de rollen binnen Brightspace, klik hier

Discover aanzetten binnen een cursus

Doorloop onderstaande stappen om Discover binnen de cursus aan te zetten.

1. Klik op 'Course Admin'
  2. Klik op 'Course Offering information'
  1. zet  een vinkje bij 'Discover'
  2. Klik op 'Save

Zodra bovenstaande stappen zijn doorlopen, kun je een link maken waarmee studenten zich zelf kunnen inschrijven. De link begint altijd met:

Voeg nu de 4 of 5 cijfers van je cursus toe aan het einde van deze URL. De vier (of vijf) cijfers van je cursus kun je op de volgende manier vinden:

1. Ga naar de 'Course home' page van de cursus
  2. Kopieer nu de laatste vier (of vijf) cijfers van de url en plak deze achter bovenstaande link.

Zodra je de cijfers van de cursus hebt toegevoegd, ziet de URL er als volgt uit:

De link kan nu toegevoegd worden aan de landingspagina. Let er wel op dat alle Saxion studenten die toegang hebben tot deze link zichzelf voor de cursus kunnen inschrijven.

Zelfuitschrijving

Door het gebruik van Discover kunnen studenten zichzelf ook weer uitschrijven via Discover. Het is belangrijk om te weten dat de gegevens nooit worden verwijderd wanneer een student is uitgeschreven voor een cursus. Zodra de student opnieuw wordt ingeschreven, zijn de gegevens weer zichtbaar.

Volgende Artikel Opleidingspagina's