Hoe download ik mijn beoordelingen en feedback uit Blackboard?

In deze handleiding kun je lezen hoe je al jouw beoordeelde opdrachten in één keer uit Blackboard kunt downloaden door te werken met het Blackboard Portfolio. Blackboard is namelijk nog tot 10 november 2024 beschikbaar voor studenten. Tot dat moment heb je nog de tijd om jouw beoordeelde opdrachten te downloaden. Hoe je dit precies doet lees je hieronder of bekijk de instructievideo. Via het portfolio kun je niet alles uit Blackboard downloaden. Beperkingen en oplossingen vind je onderaan dit artikel.

Portfolio aanmaken

1. Login in Blackboard
  2. Klik in Blackboard in het linkermenu op het tabje 'Tools'
  3. Klik vervolgens op 'Portfolios' om het Blackboard Portfolio te openen

Je krijgt je portfolio start-pagina te zien. Als je al portfolios hebt aangemaakt zie je hiervan een overzicht.

Er zijn drie secties op deze pagina:

1. My Portfolios toont een overzichtspagina van alle door jou gemaakte portfolios.
  2. My Artifacts  gaat naar de pagina waar je de inhoudselementen van je portfolios kunt beheren en bewerken.
  3. Shared with Me geeft een overzicht van onderdelen van Portfolios van medestudenten die aan jou zijn verstuurd voor feedback. hier gaan we in dit artikel niet verder op in.

Zorg dat je in de sectie My portfolios staat. Dit is het standaard scherm waarmee je opstart als je naar My Portfolios toegaat.

1. Klik op Create Portfolio

1. Geef het portfolio een naam
  2. Laat alle andere keuzes op de default waarden staan
  3. klik op Submit

Portfolio vullen

Na het submitten van jouw portfolio krijg je een scherm te zien waarmee je het portfolio kunt bouwen.

1. Klik op het plusje om een nieuwe pagina aan te maken
  2. Geef de pagina de naam van de cursus

Toevoegen van de inleveropdrachten en beoordelingen middels Artefacten (Werkstukken)

1. Klik op Edit Artefact
  2. Klik in het pop-up scherm op Add from Course
  1. Selecteer de gewenste cursus
  2. Selecteer de gewenste opdrachten die je wilt toevoegen
  3. Klik op Submit

Cijfer en feedback toevoegen aan portfolio

1. Klik op het pijltje links naast het kruisje.
  2. Let er op dat je per opdracht alle vinkjes aanzet bij alle opties anders komt niet alles mee.
  3. Als je klaar bent klik je op Save.

Wil je graag nog een cursus toevoegen, herhaal dan de stappen voor elke cursus waarvan je de beoordeelde opdrachten wilt downloaden.

1. Is jouw opdracht compleet? Klik dan links bovenin op Done Editing

Als je een SafeAssign (plagiaat) rapport wil toevoegen aan je portfolio lees dan dit artikel.

Portfolio controleren

Wil je het portfolio nog controleren?

1. Klik dan op View

Portfolio downloaden

Indien alles compleet is:

1. Klik je op More
  2. En vervolgens op Download
  1. Klik nogmaals op Click to download Portfolio en bewaar het zip bestand op een gewenste locatie van je computer

Pak het zip bestand uit en open het 'index' bestand  om het portfolio lokaal te openen, dit doe je op de volgende manier:

1. Download en installeer het programma Winzip op jouw computer. (WinZip is een softwareprogramma dat bestanden comprimeert (om de bestandsgrootte te verkleinen) en decomprimeert (uitpakt), waardoor het eenvoudiger is om grote bestanden te beheren en te delen).
  2. Open het gedownloade zip bestand uit Blackboard met Winzip
  1. Selecteer onder 'Actions' de folder waar het uitgepakte bestand moet worden geplaatst
  2. Selecteer het zipbestand in Winzip
  3. klik op 'Unzip' en selecteer 'to this computer'

Open nu de uitgepakte map en dubbelklik op 'index.html' om het portfolio te bekijken.

Beperkingen en oplossingen

1. Ingeleverde video's in Kaltura worden niet meegenomen in het Portfolio maar een kopie is nog toegankelijk via https://video.saxion.nl/my-media
  2. Het is niet mogelijk om een formatieve toets gemaakt in Blackboard toe te voegen aan het Portfolio
  3. Een SafeAssign rapport (plagiaat scan) wordt niet standaard meegenomen in het Portfolio. Het bronbestand is wel zichtbaar. Wil je toch graag het SafeAssign rapport downloaden dan kan je deze instructies volgen.

Heb je vragen, neem dan contact op met [email protected] of bel naar 088-0191020, doorkiesnummer 1. Bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.

Vorige Artikel Wat is de Pulse-app?
Volgende Artikel Hoe download ik een SafeAssign Rapport uit Blackboard en voeg ik het toe aan het Blackboard Portfolio?