Hoe voeg ik studenten toe aan een cursus en hoe verwijder ik een student?

In principe worden studenten automatisch ingeschreven in een cursus, zie dit artikel. Wil je toch zelf een student toevoegen of verwijderen als deze bijvoorbeeld de module niet volgt volg dan onderstaande stappen:

Als je in een cursus de rol Lecturer A of Lecturer B hebt, kun je studenten toevoegen aan je cursus.

Werkstudenten/Studentassistenten kunnen uitsluitend toegevoegd worden aan je cursus als ze een Saxion-account hebben.

Als je meer wilt weten over de verschillende rollen en bijbehorende rechten, lees dan het artikel Hoe werken rollen in Brightspace?

Studenten toevoegen

1. Navigeer naar Course Tools in de navigatiebar van je cursus.
  2. Klik op Classlist.
  1. Klik op Add Participants.
  2. Klik vervolgens op Add existing users.
  1. Zoek de persoon die je wilt toevoegen op naam.
  2. Vink de persoon die je wilt toevoegen aan.
  3. Klik op Select a Role. In het dropdownmenu kun je de juiste rol selecteren.
  4. Klik op Enrol Selected Users.
  • Je krijgt een bevestiging. Klik op Done om terug te keren naar de Classlist of op Add More Participants als je meer personen wilt toevoegen.

Een student verwijderen uit de cursus

Je kunt studenten ook verwijderen uit je cursus.

1. Selecteer de persoon die je uit de cursus wilt verwijderen.
  2. Klik op Unenrol.

Je krijgt een bevestiging te zien. Klik op Yes.

Vorige Artikel Hoe werken rollen in Brightspace?
Volgende Artikel Hoe preview ik mijn cursus als student?