Hoe gebruik ik e-mail in Brightspace?

Het is belangrijk om te weten dat gebruikers van een cursus misschien niet automatisch een e-mail ontvangen wanneer je een announcement plaatst. Dit is een persoonlijke instelling. Het is standaard ingesteld op AAN, maar elke gebruiker/student kan dit uitschakelen. Als je een belangrijk bericht naar je studenten en/of collega's wil sturen via Brightspace, dan kun je dit doen volgens de hieronder beschreven stappen.

Hoe kan ik de gebruikers van mijn cursus emailen?

Om de een gehele klas of lesgroep direct te kunnen e-mailen, gebruik je de klassenlijst/classlist.

1. Navigeer naar Course Tools in de navigatiebar. Klik op Classlist.
  2. Het is nu mogelijk om te selecteren of een email te sturen naar de docenten van de cursus, naar studenten, of allebei. Namen en emailadressen worden automatisch in het BCC veld gezet zodat persoonlijke informatie niet zichtbaar is voor de hele Classlist.

Hoe kan ik gebruikers filteren?

Je kunt ook een selectie van gebruikers van je cursus e-mailen, zoals jouw eigen klas of lesgroep.

Als de klas of lesgroep in de cursus is toegevoegd als Sectie/Section kun je de hele klas of lesgroep in één keer mailen.

Klik op Show Search Options

1. Kies je filter in het drop-down-menu naast View By en kies Section
  2. Kies de juiste sectie/ groep/ klas of kies All Sections
  3. Klik op Apply

Selecteer na het filteren de gebruikers die je wilt e-mailen door deze aan te vinken.
Door het bovenste vakje aan te vinken selecteer je de hele lijst.

Let op! Als er meer dan 50 gebruikers in de cursus zitten wordt de Classlist opgedeeld in pages. Verander dan links onder aan de pagina het aantal gebruikers in het gewenste aantal. Selecteer daarna de gebruikers door deze aan te vinken.

Klik op E-mail. Er wordt automatisch een nieuw Brightspace-scherm geopend waar je het bericht in kunt schrijven.

1. Schrijf de tekst van de e-mail
  2. Voeg eventueel een bijlage toe
  3. Klik op Send

Als je meer informatie wilt over het gebruik van de Classlist, raadpleeg dan dit artikel.

De AVG wetgeving volgend, zien studenten elkaars emailadressen niet. Ook binnen groups zien zij geen emailadressen.

Mijn verzonden e-mails

Om de  voorheen verzonden e-mails te bekijken ga je naar één van je cursussen (bijvoorbeeld je Sandbox).

1. Klik op het envelop pictogram in de minibar.
  2. Klik op Email.

Je komt nu op de beginpagina waar je direct een nieuwe e-mail kunt opstellen.

1. Als je rechts in het scherm klik op Sent Mail, kom je terecht op een pagina waar alle voorheen verzonden e-mails staan. Dit zijn de verzonden e-mails van al je cursussen.

Verstuur een e-mail naar Groups

Je kunt ook e-mail versturen naar groepen (die je zelf hebt aangemaakt in Brightspace)
Ga naar Course Tools > Groups in de navigatiebar van je cursus. Dit opent de Manage Groups pagina.

Om een e-mail naar (bepaalde) groups te sturen:

1. Selecteer de groepen waarnaar je de e-mail wilt sturen, of klik op de checkbox naast de Group Category om alle groepen in één keer te selecteren.
  2. Klik op E-mail. Een nieuw venster met de e-mailfunctie verschijnt.

Om de privacy van de studenten te waarborgen, worden de e-mailadressen automatisch aan de BCC gevoegd.

Vorige Artikel Discussion forums beoordelen
Volgende Artikel Introductie tot Brightspace Grades