Hoe maak ik een online les aan in Teams?

Online les aanmaken zonder Teams Course Connector

Wanneer je geen gebruikmaakt van een Teamsomgeving bij je Brightspace cursus kun je snel en eenvoudig een online les aanmaken via je Teams Calendar.

1. Ga naar de Agenda in Teams
  2. Klik op Nieuwe vergadering

Je maakt de Teams-meeting zonder iemand uit te nodigen. De deelname-link deel je zelf met je studenten (via mail/teams/Brightspace)

1. Geef een naam aan de vergadering/ online les
  2. Het is niet nodig om studenten of groepen uit te nodigen
  3. Stel de opties van de vergadering/ online les in
  4. Klik op Opslaan

Open de aangemaakte online les weer (dubbelklik op de meeting in je agenda)

1. Klik met je rechtermuisknop op de link waarmee je deel kunt nemen aan de vergadering.
  2. Klik op Link kopiëren.

Deze link kun je zelf delen met de studenten zodat ze deel kunnen nemen aan de online les. Bijvoorbeeld in een bericht in Brightspace welke je alleen naar jouw klas verstuurt.

Kanaalmeeting aanmaken via Teams Course Connector

Je kunt vanuit je in Brightspace aangemaakte Teamsomgeving een kanaalmeeting aanmaken. Dit is vooral aan te raden wanneer je per section een Teamsomgeving hebt. Of wanneer je één Teamsomgeving voor alle klassen hebt, maar daarbinnen wel  gedeelde kanalen per klas handmatig hebt aangemaakt.

Klik in de Homepage van je cursus op de link naar de Teamsomgeving die is gekoppeld aan de cursus.

• Je teamsomgeving wordt geopend. Indien je een team per section hebt, maak dan bijvoorbeeld een kanaal aan "Online lessen"

* Indien je één teamsomgeving hebt voor alle klassen, maak dan eerst voor iedere klas een "gedeeld kanaal" aan waaraan je de gebruikers toevoegd. Je vind instructies daarvoor hier.
  • Wanneer je in het juiste kanaal zit, klik je op Meet -> Schedule a meeting
  • Vul een duidelijke titel en beschrijving in van de les en klik op Send
  • De online les is nu zichtbaar als kanaalmeeting. Alle studenten kunnen via het kanaal deelnemen. Vragen die in de chat worden gesteld zullen ook onder deze meeting bewaard blijven.
Vorige Artikel Hoe gebruik je MS Teams in combinatie met je Brightspacecursus?
Volgende Artikel Hybride lesgeven met Teams en Brightspace