Onderwijslogistiek Support

Hoe maak ik een rapportage van een survey?

Aangepast op

In dit artikel kun je lezen hoe je een rapportage van een survey kunt aanmaken en hoe je deze beschikbaar kunt maken voor anderen (bijvoorbeeld studenten of andere stafleden van het vak).

Maak een Report

Genereer een surveyrapport om:

  • surveydata (statistieken) te verzamelen;
  • surveydata te delen met andere gebruikers (bijvoorbeeld met collega's die een andere rol hebben en met hun bevoegdheden geen toegang hebben tot de surveystatistiekenpagina, of met studenten).

Je moet studenten expliciet toegang geven om het rapport voor hen zichtbaar te maken. Voeg altijd de docent en / of coördinator toe, anders kun je zelf het rapport niet zien! 

  • Navigeer naar Course Admin in de navigatie bar van je cursus.
  • Klik vervolgens op Surveys.
  • Klik op het pijltje van een bestaande survey en dan op Edit.
  1. Klik op Reports Setup (vierde tabblad).
  2. Klik op Add Report.
  1. Geef het rapport een naam.
  2. Vink aan welke data je wel/niet in het rapport wilt opnemen:
    • Selecteer Summary Report als je de resultaten van alle ingevulde surveys samengenomen wilt zien.
      • Vink Show aggregate data aan om de samengevatte resultaten van multiple choice, true/false, Likert, multi-select en matching vragen te zien.
      • Vink Show text responses aan om de individuele resultaten van open vragen, korte antwoord vragen, fill-in-the-blanks en multi-short-answer vragen te zien.
    • Selecteer Individual Attempts als je de resultaten van elke ingevulde survey apart wilt zien.
      • Vink Hide user information aan als je niet de namen van de resondenten bij de surveys wilt zien. NB: bij een anonieme survey staat deze optie altijd aangevinkt.
  3. Bepaal onder Release of je het rapport direct (immediately) wilt vrijgeven of stel een datum in.
  4. Vink aan welke Brightspacerol(len) je toegang geeft tot het rapport. NB: je kunt meerdere rapporten voor een survey creëren, bijvoorbeeld als je wilt dat studenten meer beknopte statistieken zien dan docenten.
  5. Klik op Save and close om terug te keren naar het Reports-Setup tabblad: je ziet nu een lijst van alle rapporten die je voor de survey hebt gemaakt.  

Vraag je altijd af wie het rapport kan inzien. Het is mogelijk om bepaalde namen te verbergen in rapporten dat zichtbaar is voor studenten, terwijl deze namen wel gezien kunnen worden in een ander rapport dat bedoeld is voor andere docenten.

je kan snel toegang krijgen tot een survey wanneer je het  Survey quick-menu gebruikt . Om dit te doen moet je op het pijltje naast de survey klikken en dan op reports klikken.

Rapport bekijken en printen

  • Navigeer naar Course Admin in de navigatie bar van je cursus.
  • Klik op Course Admin.
  • Klik vervolgens op Surveys.
  • Klik op het pijltje achter de gewenste survey en vervolgens op Reports.
  • Klik op de naam van het gewenste rapport om het rapport te bekijken. 
  • Vul eventueel een datumbereik in waarvan je de resultaten wilt zien.
  • Klik op Generate HTML om het rapport te openen in Brightspace. NB: je kunt het rapport ook direct downloaden in Excel (Generate Excel).

Je kunt nu het rapport bekijken.

  • Klik op Print Report om het rapport af te drukken. 
Vorige Artikel Hoe stel ik restrictions in voor een survey?
Volgende Artikel Hoe bekijk ik de resultaten van een survey?
Meer hulp nodig? Mail je vragen over Brightspace naar [email protected] of bel naar 088-0191020, doorkiesnummer 1. Bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.