Inline grading met de Annotation tool

Brightspace biedt een ingebouwde Annotations Tool aan in Assignments om ingeleverde opdrachten te beoordelen met inline feedback. De feedback kan gegeven worden met behulp van tekenen met de losse hand, markeren, en tekst of notitie annotaties. Hierdvoor hoef je het ingeleverde werk niet te downloaden, om in je eigen tekstverwerker notities te maken om vervolgens het bestand weer te delen met studenten.

Hoe gebruik ik Annotation Tools voor een beoordeling?

Bij het maken/editen van een assignment, schakel de Annotation Tools in op het tabblad Evaluation & Feedback.

Hoe bedoordeel ik met inline feedback?

Open de opdracht die je wilt beoordelen. Algemene informatie over opdrachten beoordelen vind je hier.

Klik het ingeleverde bestand aan. Het onderstaande venster opent zich.

Bekijk de odnerstaande video voor een algemeen beeld van de functionaliteiten binnen inline grading. Onder de video in dit helpitem vind je ook toelichting in tekst.
Deze video is gemaakt door D2L. Sommige schermen zien er iets anders uit dan de Saxion Brightspace omgeving.

1. Klik op de Sidebar om de paginaminiaturen, bookmarks en hoofdpunten te weergeven.
  2. Navigeer naar een pagina.
  3. Klik hier op als je pagina modus, overgangen en rotatie wil aanpassen.
  4. Klik hier als je de pan modus wil selecteren.
  5. Klik hier om in of uit te zoomen, of om de pagina geheel op het scherm te laten passen.
  6. Dit zijn de annotatie tools, zie de volgende sectie voor mee details.
  7. Klik hier op om de inleverde opdracht te printen.
  8. Zoekfunctie in het document.
  9. Klik om de ingeleverde opdracht te downloaden.
  10. Klik hier om de volledig scherm modus te betreden.

Nadat je klaar bent met inline feedback, kun je de feedback opslaan als draft, of direct publiceren. Dit is vergelijkbaar met hoe je normaliter cijfers publiceert.

Welke annotatie tools zijn beschikbaar voor inline feedback?

De volgende tools zijn beschikbaar in de annotatie toolbar:

• Snel tekst markeren
  • Losse hand tekenen
  • Tekst annotatie
  • Notitie annotatie
Vorige Artikel Hoe gebruik ik Submission Logs bij Assignments?
Volgende Artikel Hoe houd ik de aanwezigheid van studenten bij met Attendance?