Hoe verberg of maak ik cursusinhoud zichtbaar voor studenten?

Je kunt (sub)modules en topics zichtbaar of onzichtbaar maken voor studenten. Als je een (sub)module of topic onzichtbaar maakt, is deze niet zichtbaar voor studenten, ongeacht eventuele tijd- en of datuminstellingen.

Standaard staan modules (en topics) op Visible. Dit verander je in de (sub)module zelf:

1. Navigeer naar Content in de navigatiebar van je cursus.
  2. Klik op de gewenste (sub)module.
  3. Klik middenboven in het scherm op het schuifje naast het oog. Hiermee kun je de (sub)module op zichtbaar (Visible) of onzichtbaar (Hidden) zetten.
  4. Als je een (sub)module of topic op Hidden hebt gezet, zie je oogicoon met een streep erdoor ook in de linkernavigatiebalk.

Vergeet niet de (sub)module later weer te publiceren als deze zichtbaar moet zijn voor studenten.

De status van een topic verander je in het topic zelf:

1. Klik op het topic dat je (on-)zichtbaar wil maken.
  2. Klik op het schuifje naast het oog. NB: je kunt de status ook aanpassen via Edit, middels de drie puntjes rechtsboven.

Als een (sub)module gepubliceerd (Visible) is, maar de releasedatum (via Add dates and restrictions)in de toekomst ligt, dan zien studenten wel de naam en de omschrijving van die module (bijvoorbeeld: Lesmateriaal tweede semester), maar hebben ze er nog geen toegang toe. Hier kun je bewust gebruik van maken: je kunt studenten zo een hint geven van wat op de planning staat, zonder de daadwerkelijke inhoud van de module al prijs te geven.

Vorige Artikel Broken links herstellen
Volgende Artikel Maak Content automatisch beschikbaar voor een bepaalde periode of na een bepaalde datum