Grades vrijgeven aan studenten

Alle grade columns in het Gradebook zijn standaard zichtbaar voor studenten, behalve de Final Grades. Final Grades zijn pas zichtbaar als deze door de docent zijn vrijgegeven.

Let op: Cijfers in Brightspace hebben geen officiële status. Eindcijfers moeten altijd in Bison worden geregistreerd. Deze handleiding geeft enkel een korte uitleg over de beschikbare functionaliteit via Grades. Er kunnen geen rechten ontleend worden aan deze handleiding.

• Klik op Grades in de navigatiebalk.
  • Klik op het tabblad Enter Grades.
  • Klik op het pijltje naast Final Calculated Grade
  • Klik op Enter Grades

Er opent nu een nieuw scherm. Selecteer (een deel van) de studenten en klik op Release/Unrelease om de Final Grades vrij te geven/te verbergen voor de geselecteerde studenten.. Het is ook mogelijk om in de meest linker kolom handmatig voor elke studenten aan of uit te vinken of de Final Grade voor een student is gereleased.
Je kunt dit voor alle studenten tegelijk doen, maar ook regelen op het niveau per klas, subgroepje, of individuele student.

Vorige Artikel Quick Eval
Volgende Artikel Grading: Hoe richt ik mijn gradebook verder in?