Cijfers verbergen voor studenten

Je kunt ervoor kiezen om de grade column onzichtbaar te maken voor studenten. Bijvoorbeeld omdat je helemaal niet wilt dat de studenten het cijfer zien, of omdat je de cijfers op een later moment wil vrijgeven. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat het je niet lukt om alle studenten in een keer te becijferen of je wilt misschien de cijfers nog aanpassen na het becijferen. Om verwarring te voorkomen voor de studenten, is het aanbevolen om de cijfers verborgen te houden totdat je ze allemaal op hetzelfde moment kunt vrijgeven.

Als de assignment aan een categorie is gekoppeld, dient aanvullend aan bovenstaande ook nog de categorie worden verborgen. Als de categorie niet verborgen is, blijft het categorie-subtotaal zichtbaar voor de studenten.

Als je een grade column in het Gradebook verbergt dat gekoppeld is aan een activiteit (bijv. Assignment) dan zal het cijfer nog steeds zichtbaar zijn. Om cijfers van een Assignment achteraf te verbergen, moet je zowel de grade column als de Assignment verbergen voor de Studenten.

Verberg Grade Items voor alle studenten

Alle grade columns in het Gradebook zijn standaard zichtbaar voor studenten, behalve de Final Grades. Final Grades zijn pas zichtbaar als deze door de docent zijn vrijgegeven.

• Klik op Grades in the navigatiebalk van de cursus.
  • Klik op Manage Grades.
  • Klik op het pijltje naast Grade Item en selecteer Hide from Users.
    • Dit verbergt het Grade Item en de bijbehorende cijfers voor alle studenten. Terwijl een Grade Item verborgen is, kunnen cijfers worden bewerkt zonder dat studenten het zien. Om het weer zichtbaar te maken, klik je nogmaals op de pijl en klik op Make Visible to Users.

Verberg Grade items met behulp van Release Conditions

Wanneer je Hide from Users selecteert wordt het Grade Item direct verborgen voor alle studenten. Wanneer je klik op Edit en vervolgens op Restrictions heb je ook de mogelijkheid om de grade items voor een bepaalde periode of bepaalde groep te verbergen.

1. Gebruik Restrictions als het Grade Item alleen beschikbaar moet zijn voor een bepaalde tijdsperiode. Bij Availability voer je de start en eind datum in. Het zal onzichtbaar zijn voor de startdatum en na de einddatum
  2. Selecteer Display in Calendar als je wilt dat deze datums verschijnen in de agenda's van de studenten
  3. Selecteer Attach Existing als je een bestaande Release Condition aan het cijfer wilt toevoegen, of Create and Attach als je een nieuwe wilt aanmaken. Voor meer informatie over release conditions zie deze artikelen.
  4. Selecteer Save and Close.

Categorie verbergen

• Klik op Grades in the navigatiebalk van de cursus.
  • En klik bij Enter Grades op het pijltje achter de Category die je wilt verbergen
  • Klik op Edit

Assignment verbergen

• Klik op Course Tools in de navigatiebalk van de cursus
  • Klik op Assignments
  • Klik op het pijltje achter de Assignment die je wilt verbergen
  • Klik op Hide from Users

Aan het oogje met een streep te door is te zien dat de Assignment nu niet zichtbaar is voor studenten.

Final Calculated Grade vrijgeven

De "Final Calculated Grade" is een door Brightspace berekend eindcijfer. Dit wordt berekend op basis van de opdrachten waarvan jij hebt aangegeven dat ze meetellen in de Final Calculated Grade (en een eventueel gegeven percentage voor een gewogen totaal). Zorg er dus voor dat je de juistheid van het cijfer in deze kolom hebt gecontroleerd, voordat je het vrijgeeft.

Let op: Cijfers in Brightspace hebben geen officiële status. Eindcijfers moeten altijd in het student informatiesysteem worden geregistreerd.

• Klik op Grades in de navigatiebalk.
  • Klik op het tabblad Enter Grades.
  • Klik op het pijltje naast Final Calculated Grade
  • Klik op Enter Grades

Er opent nu een nieuw scherm. Selecteer (een deel van) de studenten en klik op Release/Unrelease om de Final Grades vrij te geven/te verbergen voor de geselecteerde studenten.. Het is ook mogelijk om in de meest linker kolom handmatig voor elke studenten aan of uit te vinken of de Final Grade voor een student is gereleased.

Vorige Artikel Hoe stel ik een Pass / Fail scheme in bij Assignments?
Volgende Artikel Herkansingen instellen in een Gradebook