Hoe kan ik een opdracht controleren op plagiaat zonder dat de student deze zelf inlevert?

Soms wil je een opdracht controleren op plagiaat zonder dat de student een opdracht zelf inlevert. Turnitin kent een Quick Submit-functie. Deze wordt door Saxion niet gebruikt omdat dit erg omslachtig werkt. In onderstaand artikel wordt uitgelegd hoe je via je eigen werkplaats een product kunt controleren op overlap met andere werken.

Stap 1: Ga naar je eigen werkplaats, maak een assignment aan en stel Turnitin in.

1. Zoek in de Course-widget op je eigen naam en klik op je werkplaats
  1. Maak een assignment aan, zie in deze handleiding hoe je dat doet.
  2. Stel plagiaatcontrole in bij het assignment, zie deze handleiding.
  3. Klik op More Options
  1. Kies bij Submission settings  de optie Do not store the submitted papers. Dit om een hoge overlap te voorkomen als de student het product later zelf inlevert.
  2. Kies bij Similarity Report de optie: Generate reports immediately.

Klik op Save

Stap 2: Lever het product in als Dummy student

Ga in de cursus als Dummy student, hoe dat moet lees je in deze handleiding.

Lever als Dummy Student het bestand in: Klik op Course Tools > Assignments en klik op het assignment dat je net hebt aangemaakt.

Ga weer uit de cursus als Dummy student door rechtsboven op het kruisje te klikken.

Stap 3: Beoordeel de plagiaatscore en het similarity report

1. Ga naar Grades en zoek daar de Dummy Student op die iets heeft ingeleverd.
  2. Klik op het icoontje van het ingeleverde werk.

Beoordeel de plagiaatscore door op het percentage te klikken. Hoe je het similarity report kunt interpreteren lees je hier.

Stap 4: Verwijder de inlevering

Het heeft de voorkeur om het document weer te verwijderen nadat je het gecontroleerd hebt. Dit omdat een dummy account een generiek account die iedereen kan gebruiken. Hoe je een inleverpoging van een (dummy) student kunt verwijderen lees je hier.

Vorige Artikel Hoe download ik een Similarity Report?
Volgende Artikel Wooclap support