Hoe plaats ik een bestand voor één of meedere groepen?

In Brightspace kun je bestanden plaatsen en door middel van release conditions ervoor zorgen dat slechts 1 groep of bepaalde groepen dit bestand kunnen zien.

Om een bestand te plaatsen in Brightspace dat elke student mag zien volg je deze handleiding: Hoe voeg ik een bestand toe aan Brightspace?

Als je de toegang tot een bestand wil bepreken tot één of meerdere bepaalde groepen plaats je het bestand volgens onderstaande methode.

Vervolgens wordt beschreven hoe je de toegang tot het bestand kunt bepalen.

Maak in de week waarin je de bestanden wil plaatsen een New Lesson aan.

1. Ga eerst op de juiste Unit staan.
  2. Klik op Create New

Kies New Lesson. Er wordt nu een map aangemaakt.

Geef de les een naam, bv. Groepsopdrachten week 1 en klik op Save and Close

Er staat nu een les/map met de naam Groepsopdrachten week 1

Klik op de map om deze te openen.

Klik op Create New en kies HTML Document. Vul de naam van de groep in en plaats vervolgens het bestand volgens deze handleiding: Hoe voeg ik een bestand toe aan Brightspace?

Hoe gebruik je release conditions bij een bestand?

Ga op HTML-document staan waarin het document staat waarvan je de toegang wil beperken. Klik op de 3 puntjes rechtsboven.

Kies View Release Conditions

Klik op Create

1. Klik op Select Condition Type en
  2. Blader naar de juiste conditie. Voor toekennen aan subgroepjes gebruik je  Classlist > Group enrolment. Voor toekennen aan een klas gebruik je Classlist > Section enrollment. In dit voorbeeld gaan we verder met de Group enrollment.
  3. Klik bij Select Group op de juiste groep
  4. Klik op Create

Voeg eventueel nog andere release conditions toe. Zie daarvoor dit artikel: Hoe stel je Release Conditions in?

Klik tot slot op Save.

Het document is nu alleen zichtbaar voor studenten die lid zijn van groep a.

Aan dit icoontje kun je zien dat de toegang tot het document release conditions zijn toegevoegd.

Vorige Artikel Hoe voeg ik een bestand toe aan Brightspace?
Volgende Artikel Hoe verberg of maak ik cursusinhoud zichtbaar voor studenten?