Hoe maak ik mijn announcements persoonlijker met Replace Strings?

Dit artikel legt uit hoe je Replace strings kunt gebruiken en geeft een lijst van welke er allemaal zijn.

Met Replace strings kun je mededelingen persoonlijker maken. Replace strings zijn functies, genoteerd in krulhaken { } die automatisch aangevuld worden met de bijbehorende waarden. Replace strings kun je gebruiken om HTML tekst te personaliseren, bijvoorbeeld doordat in een geautomatiseerd bericht de voornaam wordt ingevuld. Verderop in deze handleiding vind je enkele voorbeelden.

Replace strings kun je bijna overal in Brightspace gebruiken, inclusief Assignments, Quizzes, Discussies, etc.

Hier onder is een tabel met de Replace strings die je kunt gebruiken in Brightspace.

Replace string Beschrijving
{OrgId} ID nummer van de organisatie (Saxion)
{OrgName} Naam van de organisatie (Saxion)
{OrgUnitId} ID van de Course in Brightspace
{OrgUnitName} Naam van de Course in Brightspace
{OrgUnitCode} Code van de Course in Brightspace
{OrgUnitTypeId} ID nummer van het type Course in Brightspace
{OrgUnitPath} Pad naar de bestanden van de Course
{UserId} Interne ID van de gebruiker
{UserName} Naam gebruikt om in te loggen
{FirstName} Voornaam van de gebruiker
{LastName} Achternaam van de gebruiker
{Email} Gebruikers interne email adres
{RoleId} ID van de rol van de gebruiker
{RoleName} Naam van de rol van de gebruiker

Announcements

Replace strings kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden om een announcement te personaliseren.

Om dit te doen, maak je een nieuwe announcement. In het tekstvak kan je nu de Replace strings gebruiken. In elk tekstvak met een previewknop kan je Replace strings gebruiken.

Je kan bijvoorbeeld een regel toevoegen aan de announcement met de {ExternalEmail} string om aan te geven welke mail geregistreerd staat bij de universiteit, en dat de student op dit adres mails zal ontvangen.

De Announcement zal er als volgt uitzien. De naam zal dus anders zijn per gebruiker.

De uiteindelijke Announcement zal er gepersonaliseerd uit zien voor de gebruiker.

Vorige Artikel Hoe maak ik een Announcement aan?
Volgende Artikel Hoe verstuur ik mijn Announcement per mail naar studenten