Onderwijslogistiek Support

Hoe gebruik ik Submission Logs bij Assignments?

Aangepast op

Op de pagina van de Submission Logs kun je zien welke studenten een opdracht hebben ingeleverd of gestart zijn met een opdracht. Ook kun je ingeleverde opdrachten verwijderen en herstellen.

Inhoudsopgave

Submission Logs openen

Om naar de Submission Logs te gaan, ga naar Course Tools en klik op Assignments.

  1. Klik op het pijltje achter de opdracht waarvan je de inzendingen wilt zien.
  2. Klik op Submission Log.

Submissions herstellen

Wanneer een opdracht (per ongeluk) is verwijderd, kan deze eenvoudig hersteld worden.

  • Navigeer naar de Course Tools in de navigatiebar van je cursus.
  • Klik vervolgens op Assignments.
  • Open de Submission Log van de assignment waarvoor je een ingeleverde opdracht wilt herstellen.
  1. Klik op Deleted om alle verwijderde submissions te zien.
  2. Klik op Restore achter de juiste submission. De opdrachten verschijnen weer in het overzicht van de Assignment.

Started en Submitted

Wanneer een student een opdracht heeft ingeleverd komt het in de submission log als Submitted te staan. Het document kan dan worden bekeken en beoordeeld onder het kopje 'Submissions' onder Assignments.

Submitted: De student heeft een bestand met succes ingediend. In dit geval zou je het bestand van de student moeten zien in de Submissions (tenzij het is verwijderd).

Een andere status die te zien is in de submission log is: Started.

Started:De student heeft geprobeerd een bestand in te dienen. De bestandsverzending is echter NIET doorgegaan (om welke reden dan ook, bijv.een netwerkfout of de student heeft per ongeluk het venster gesloten).

Er komt dus ook Started te staan als een student een bestand heeft geüpload en vervolgens op annuleren heeft geklikt, of de pagina weg heeft geklikt. Het bestand dat de student probeerde te uploaden is helaas niet terug te halen.

Let op: de status Started geeft niet per sé de validiteit van een submission aan voor een bepaalde opdracht.

Meestal geeft het 'event' started je geen andere informatie dan het 'event' submitted. Wanneer het uploaden van een bestand is geslaagd, hebben de started en submitted events exact dezelfde datum en tijd.

Vorige Artikel Inleverpoging van een (dummy) student verwijderen
Volgende Artikel Inline grading met de Annotation tool
Meer hulp nodig? Mail je vragen over Brightspace naar [email protected] of bel naar 088-0191020, doorkiesnummer 1. Bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.